Thursday 19 July 2007

Ανώμαλη προσγείωση




Γύρισα και προσγειώθηκα ανώμαλα στην ελληνική πραγματικότητα. Είχα μια εξουσιοδότηση να εισπράξω μία επιστροφή φόρου. Ξέρω από πέρυσι ότι δεν πρέπει να πάω πολύ πρωί γιατί πρέπει να μαζέψουν χρήματα για να έχουν να δώσουν. Δεν κρατάνε από χτες. Πάω λοιπόν κατά τις 9.30 αφού παρκάρισα στο πάρκιν (=5.5Ε).

-Καλημέρα σας (εγώ)
-…
-Ήρθα να εισπράξω μία επιστροφή φόρου
-Σας στείλαμε ειδοποίηση?
-Δεν ξέρω. Μπορεί ναι και να χάθηκε αλλά υπολόγισα ότι έφτασαν οι μέρες που μου είχατε πει.
- ΑΦΜ?
- 01…
- Μάλιστα, είναι έτοιμη, ασφαλιστική ενημερότητα από ΙΚΑ.
- Ορίστε? Δεν θα έπρεπε να μου το είχατε πει όταν έφερα τα χαρτιά?
- Οχι, πηγαίνετε στο κοντινότερο ΙΚΑ

Περπατώ βρίζοντας κάνα χιλιόμετρο, πάω στήνομαι σε ουρά για να ακούσω το αμίμητο : πρέπει να πάτε στο ΙΚΑ της περιοχής σας.
Εν έτει 2007 η ονλάιν σύνδεση είναι άγνωστη για το ΙΚΑ. Εμ, που να προλάβει ο μακαρίτης να ασχοληθεί με αυτό, κόλλαγε τα ένσημα της Θώμης κατ΄ οίκον.

Είμαι στα πρόθυρα εγκεφαλικού, πάω πάλι εφορία και ζητάω αντίγραφο της ειδοποίησης. Δεν μπορεί λέει να μου δώσει γιατί ο κομπιούτερ δεν βγάζει. Είναι μάλλον άγνωστο το φωτοτυπικό εδώ. Πάω στο διευθυντή. Ναι λέει, έπρεπε να μου έχουν πει από την πρώτη μέρα για τη βεβαίωση και κακώς που δεν μου είπαν απλώς ΙΚΑ αλλά κοντινότερο. Φωνάζει και μια προϊσταμένη και της λέει να μου δώσουν αντίγραφο της ειδοποίησης. Με την προϊσταμένη πάμε στην υπάλληλο η οποία μετά από πίεση πάει και βγάζει φωτοτυπία, αλλά ισχυρίζεται ότι το κοντινότερο ΙΚΑ δίνει βεβαιώσεις. Της δείχνω την απάντηση και τη ρωτάω τι υπονοεί. Τίποτα δεν υπονοεί. Εχω ήδη χάσει 2 ώρες.
Και τραβάω για το ΙΚΑ της περιοχής. Έχω έτοιμη την αίτηση. Η υπάλληλος θέλει και σφραγίδα του συναδέλφου μου, στο προηγούμενο δεν ήθελαν. Λέω είναι αδύνατον, με στέλνει στον προϊστάμενο. Πάω και :
- μια βεβαίωση από εφορία, ένα εκκαθαριστικό, ένα Ε1?
- Μα.. στο ΙΚΑ ήρθα, τι το θέλετε?
- Ξέρετε, δεν έχουμε στοιχεία που να φαίνεται ότι το συγκεκριμένο ΦΠΑ ανήκει στο συγκεκριμένο άτομο
- Αα. Περιμένετε.. και του δίνω τη φωτοτυπία που με κόπο είχα αποσπάσει από την εφορία.
Ολα καλά λοιπόν, παίρνω τη βεβαίωση (σε 2 αντίγραφα για να έχω και για του χρόνου αφού μου είπαν ότι έχει δωδεκάμενη ισχύ), αφού εννοείται ότι μάζεψα πρώτα κανα δύο υπογραφές σε διάφορους ορόφους και πάω πάλι για εφορία. Έχω ήδη διαπραγματευτεί με τον παρκαδόρο να μην πληρώσω πάλι. Αλλά επειδή τον καλό άνθρωπο πάντα τον ανταμοίβει η Θεία Δίκη, όπως τιμωρεί τον κακό, βρίσκω θέση νομιμότατη στο δρόμο. Πάω επάνω, η υπάλληλος επιμένει οτι το ΙΚΑ δίνει βεβαιώσεις, κι ότι κανένας δεν έχει γυρίσω πίσω. Της λέω απλώς ότι μάλλον οι άλλοι το κατάπιναν και πηγαίνανε αδιαμαρτύρητοι αλλά εγώ δεν δρω έτσι.
Αυτός που είναι πίσω μου θέλει το ίδιο κι εκεί που της λέει ότι έχει σφαλιστική ενημερότητα... του λέει.. "του 2007?" .
- Μα (τσιμπάω εγώ) το ΙΚΑ είπε έχει 12μηνη ισχύ...
- Οχι για μας... πρέπει να είναι μέσα στο χρόνο
- Δηλαδή του χρόνου το Μάη δεν ισχύει αυτή?
- Οχι...
Εμεινα άφωνη αναρωτώμενη σε τι κόσμο παραλόγου μ έριξε ο μεγαλοδύναμος. Τι αμαρτίες πληρώνω και γεννήθηκα στην Ελλάδα και άλλα τέτοια βγαλμένα κατ΄ευθείαν από ελληνικά μελό.
Είμαι εξαντλημένη για να της πω πολλά, παίρνω τα χρήματα και στις 13.00 είμαι στη δουλειά μου!!!!

Από όπου τα έγραψα, κι αν διαβάζει κανας αρμόδιος ας δράσει. Δεν έχω κουράγιο να φωνάξω. Απλώς να πώ οτι το κράτος συντηρεί τη γραφειοκρατία για να έχει εξουσία ο κάθε υπαλληλίσκος.

15 comments:

ΠΡΕΖΑ TV said...

Περαστικα!!!

Aurora* said...

Δεν περνάει εύκολα ρε γαμώτο. Που ζούμε? Γιατί μας ταλαιπωρούν σαδιστικά?

osela said...

aurora

σε μπέρδεψαν ε? Η ασφ/κη ενημερώτητα χορηγείται μετά από αίτηση είτε στο αρμόδιο ΙΚΑ είτε ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΑ. αυτό το ξέρουν σε όλες τις υπηρεσίες, αλλά δεν το εφαρμόζει κανείς, παρά μόνο ο ΟΑΕΔ μερικές φορές.Ωστόσο, μπορείς να το απαιτήσεις, γιατί το δικαιούσαι από το νόμο. Η ισχύς της είναι 6μηνιαία.

Σπύρος Σεραφείμ said...

καλώς ήρθες ξανά στην τρέλα...

Pico said...

Καλώς όρισες...Μα και εσύ θράσος που το έχεις μετά από την Ευρωπαϊκή τουρνέ να έχεις την απαίτηση να εισπάξεις επιστροφή φόρου από το πτωχό, πλην τίμιο ελληνικό κράτος.
Ντροπή σου εκπρόσωπε του παγκοσμιοποιημένου κεφαλαίου...)))

John D. Carnessiotis "Asteroid" said...

Δε λες που δεν σου είχε πάρει κι ο γερανός το αυτοκίνητο απ' τον δρόμο, στο μεταξύ! Τι σημαίνει "νομιμότατη" θέση; Το ζήτημα, όπως θα κατάλαβες, είναι ποιός ορίζει τον Νόμο και το νόμιμο κάθε φορά!!!
Καλώς ώρισες και φύγε γρήγορα για διακοπές! Και μη ξαναναλάβεις τέτοιες εξυπηρετήσεις...
:-))

μελονικος said...

Να για να μάθεις!!! Που μας άφησες τόσο καιρό να τσιγαριζόμαστε σ’αυτό το νησί με τους τρελούς, και περιόδευες διασκεδάζοντας τας Ευρώπας. Και ξέρεις: η απουσία σου , απώλεια δυσβάσταχτη.

Aurora* said...

@osela
πως τα ξέρεςι πως τα ξέρεις!! Πάντως το ΙΚΑ μιλησε για 12μηνη ισχύ, εγώ μια εξυπηρέτηση πήγα να κάνω η έρμη!!!

Aurora* said...

@ Σπύρο Σεραφείμ

Ευτυχώς που με καλοσορίζετε και μπορώ να αντέξω την προσγείωση από υψηλές πτήσεις :)))

Aurora* said...

@ Pico

καλέ, οι εκπρόσωποι αυτού του πως το είπες κεφαλαίου, τα ακουμπάμε και ακούμπησα πρόσφατα τον οβολό μου. Ενα φτωχαδάκι είχε να πάρει και τα τράβηξα εγώ.. και δε μου έδωσε και προμήθεια.

Aurora* said...

@ Asteroid

εμ, αν δεν υπήρξε πολυνομία πως θα ζούσατε κι εσείς να έχετε και το φτωχικό σας στη Μύκονο, να μας καλείτε, να μας παχαίνετε και να αρνείστε το φτωχικό μας !)))

Aurora* said...

@ Νίκο

Καλέ συ με συγκίνησες!!! Ακους σου έλειψα...και είσαι κι από πανέμορφο νησι παναθέμα σε. Εκεί στα σκαλάκια δίπλα στην εκκλησιά μπροστά στο πέλαγος είχα μείνει κάποτε.

osela said...

aurora
το περίεργο θα ήταν να μην τα ξέρω. Η ισχύς διαφέρει ανάλογα με την χρήση της, αλλά και τον επαγγελματία που την ζητά.

Shades said...

Aurora περιγράφεις μια τυχαία μέρα στο δημόσιο.. δυστυχώς για μας αλλά έχουμε φτάσει στο σημείο να θεωρούμε φυσιολογικό όλο αυτό και μένουμε απαθείς..

Aurora* said...

@shades

τι να πω αν σας φαίνονται φυσιολογικά... πάω πάσο. ¨Εχω ελάχιστες δοσοληψίες με το Δημόσιο γι αυτό και με τρελαίνουν κάτι τέτοια. Αλλά αν τύχει και δω υπάλληλο να φταίει κάνω αναφορές. Αν όλοι έκαναν έτσι θα είχαν στρώσει.